we make it visible

Home - Veel gestelde vragen

Veel gestelde vragen

Algemeen

Hoe zit het met de service?

Al onze producten voldoen aan de hoogste kwaliteitsnormen. Evengoed is er altijd de mogelijkheid dat er iets niet in orde kan zijn. Smit heeft een volwaardige servicedienst in eigen beheer en kan passende support leveren op elk Smit product. Mochten er onverhoopt toch problemen zijn, dan kunt u mailen naar support@smit-visual.nl of contact opnemen met 040-2808530 (532).

Kunnen we ook zelf laten monteren?

Wij hebben zeer ervaren montageteams in eigen beheer die montage of plaatsing van Smit producten vakkundig en snel voor u kunnen uitvoeren. Neem contact op met onze afdeling customerservice 040-2808500.

Levert Smit Visual ook aan eindverbruikers?

Nee. Wij werken alleen met een uitgebreid netwerk van geselecteerde dealers. Voor het vinden van een dealer bij u in de buurt kunt u contact opnemen met onze afdeling Customer Service.

Levert Smit Visual ook producten buiten Nederland?

Ons afzetgebied beslaat momenteel meer dan 50 landen, binnen en buiten Europa. Een groot deel van de omzet wordt in het buitenland gerealiseerd.

Maakt Smit Visual ook maatwerk?

Jazeker. Vanwege onze specifieke productkennis, flexibele instelling en specialistisch machinepark kunnen wij vrijwel elke productwens invullen. Nieuwe modellen zijn snel te realiseren en individuele klantenwensen zijn eenvoudiger te verwezenlijken. Maatwerk is misschien wel ons sterkste punt.

Waarom kiezen voor Smit Visual

Omdat wij onze klanten méér bieden dan alleen maar goede productkwaliteit. Ook service, garantie, meedenken, flexibiliteit en betrouwbaarheid zijn voor ons fundamentele begrippen. Wij zetten u als klant centraal en stellen ons flexibel op. Hierdoor krijgt u alle aandacht.

Wat is uw verwachte levertijd?

Een groot deel van ons pakket ligt op voorraad. Wat niet op voorraad ligt, wordt normaliter binnen 1 week gemaakt. Maatwerk duurt 2 weken. Dit zijn natuurlijk maar richtlijnen.

Wat zijn de leveringsvoorwaarden?

Voor een overzicht van onze geldende voorwaarden verwijzen we u graag naar onze Customer Service afdeling. U kunt de voorwaarden ook downloaden.

Zijn jullie producten sterk milieubelastend?

Zeker niet. Onze whiteboard markers zijn op waterbasis, ons lijmproces is op basis van water afbreekbare lijm en een whiteboard is vrijwel geheel recyclebaar. Daarnaast produceren we meer dan 10 jaar op groene stroom.

Presentatiemiddelen

Heeft een whitebord onderhoud nodig?

Elke week even met een doekje Smit cleaner spray het bord afnemen volstaat normaliter al.

Hoe zijn de klassieke borden opgebouwd?

De klassieke whiteborden zijn opgebouwd uit een laag email staal of gelakt staal, een drager (meestal spaanplaat) en een verzinkte backing plaat.

De prikborden zijn opgebouwd uit een laag vilt of perskurk met een drager van zachtboard en een achterkant van MDF. Bulletin borden zijn voorzien van een MDF achterplaat.

Hoeveel garantie zit er op een bord?

Bij gebruik volgens voorschriften met markers en spray van Smit Visual Supplies geven wij een garantie van 25 jaar op het schrijfoppervlak van een email stalen schrijfbord. Dit houdt in dat wij garanderen dat u gedurende 25 jaar alles wat u op het bord schrijft gemakkelijk zult kunnen wissen met een whitebordwisser, op voorwaarde dat het bord natuurlijk op een goede manier wordt behandeld. Voor gelakt stalen borden bedraagt deze garantieperiode 12 maanden.

Ik heb per ongeluk met een permanent marker op mijn bord geschreven. Wat nu?

Probeer eens om de lijn in korte stukjes na te trekken met gewone whiteboard marker. Daarna direct wissen! Door het oplosmiddel in de inkt komt meestal ook de permanente inkt weer los.

Kan ik een lijntje of plaatje op een whitebord laten drukken?

Het bedrukken van een whiteboard is geen enkel probleem. We zetten vrijwel elk gewenst beeld, tot op hoge resolutie foto’s aan toe haarscherp op een whiteboard. Daarvoor gebruiken we een speciaal proces waardoor uw foto of lijntjespatroon direct onder het oppervlak van een gelakt staal bord kan worden geseald. Dit gaat dus niet met een email staal whiteboard!

Dit alles gebeurt in onze eigen fabriek.

Kunt u nog steeds krijtborden leveren?

Jazeker. Groen en donkergrijze krijtborden zitten gewoon in ons leverprogramma en kunnen besteld worden. Sterker nog; antraciet krijt is een veelgevraagd schrijfoppervlak in moderne onderwijsinstellingen, kantoren en winkels.

Kijk hier voor ons assortiment krijtborden.

Wat is het verschil tussen een bulletin prikbord en een perskurk prikbord?

Een bulletin prikbord heeft enig zelf-herstellend vermogen. Gaatjes van een push pin sluiten na enige tijd weer bijna helemaal. Een perskurk bord of textiel bord doet dit niet en is dus ook wat goedkoper.

Wat is het verschil tussen gelakt en email staal?

Email is in feite een glaslaag die via een verhittingsproces (800°C) op een stalen plaat wordt aangebracht. De kwaliteit van een email stalen bord is zeer hoog. Gelakt staal is een economisch alternatief voor email staal. Waar email staal een zeer lange levensduur heeft, zal gelakt staal na verloop van tijd steeds minder goed wisbaar worden. Dit komt omdat haarscheurtjes in de laklaag van het schrijfoppervlak langzaam verzadigd zullen raken met markerinkt. Na hoeveel tijd dit optreedt, is afhankelijk van bijvoorbeeld de intensiteit van gebruik, maar het grauw worden van gelakt stalen borden zal onherroepelijk optreden.

Wat is het verschil tussen Partnerline en Design rail?

Design rail is beschikbaar als enkele en dubbele rail, daar waar Partnerline alleen als dubbele rail beschikbaar is. Bovendien is voor Design rail een speciaal hoekstuk ontwikkeld, waardoor de borden en andere railproducten door de hoek van de ruimte kunnen worden geleid, zonder ze van de rail te halen.